Oppdatering malmskip i karantene - ytterligere en person fraktet til UNN Narvik

Lørdag kveld gjennomførte Narvik kommune et nytt medisinsk tilsyn av besetningen på malmskipet i karantene i Narvik Havn.

- På bakgrunn av tilsynet velger vi å frakte ytterligere en av besetningen til UNN Narvik for observasjon, sier kommuneoverlege Sverre Håkon Evju.

Tidligere lørdag ble to besetningsmedlemmer fraktet til UNN Narvik for observasjon og medisinsk oppfølging. Til sammen er nå fire besetningsmedlemmer innlagt på sykehuset i Narvik.

Ingen av de fire som er innlagt på sykehuset er kritisk syke. Allmenntilstanden til de øvrige om bord er ikke kritisk, og vi ser tegn til bedring hos flere av besetningsmedlemmene.

For å gjøre det enklere å bistå malmskipet ble det lørdag formiddag lagt til kai ved et av Narvik Havns kaianlegg.

Tidligere pressemeldinger:

Malmskipet fraktes til kai

En person fraktes til sykehus fra malmskip

Tilsyn av besetning på malmskip i karantene

Oppdatering smittesituasjon på malmskip - positive prøver

En person bekreftet død på malmskip i Narvik havn

Malmskip satt i karantene