Oppdatering lørdag 15. mai - alle som har vært på følgende steder bes være obs på symptomer

I forbindelse med på gående smittesporing ber vi alle som har vært på følgende steder til følgende tidspunkter om å være oppmerksomme på symptomer.

Vi ber om at alle som har vært innom følgende steder til følgende tidspunkt om å være oppmerksom på eventuelle symptomer og avtale test på ditt hjemsted hvis du opplever symptomer:

• Onsdag 12. mai - Helseekspressen Narvik - Tromsø klokken 06.00
  • Onsdag 12. mai - Retur Helseekspressen Tromsø - Narvik klokken 15.00
  • Fredag 14. mai - Rema 1000 i Bjerkvik mellom 13.00 og 14.00
  • Fredag 14. mai - Shell innhavet - ca klokken 17.00
  • Fredag 14. mai Circle K Fauske - ca klokken 19.00
  • Fredag 14. mai - Spar på Rognan - ca klokken 19.30

Opplever du symptomer på koronavirus ber vi deg om gå i smittekarantene og bestille time for testing tirsdag 18. mai.

Årsaken til at vi ber eventuelle kontakter om å vente til etter 17. mai, er at det vil være for tidlig å ta en test før det har gått minst 3 dager. Opplever du en forverring av symptomer tar du kontakt med legevakt på vanlig måte.

Slik avtaler du koronatest

Åpningstid for å avtale test er 08:30-11:30 og 12.00-15.00 på hverdager, altså tirsdag 18. mai.

FHIs regler om karantene og isolasjon

Ved spørsmål ta kontakt med Narvik kommunes koronakontor på e-post:

koronakontor@narvik.kommune.no

Siste nyheter fra Narvik kommune om koronavirus:

2 nye smittetilfeller i Kjøpsvik - avlyser alle arrangement

Oppfordring til alle som har vært på Rema 1000 i Bjerkvik