Nytt tilbud for barn og unge

Psykisk helseteam for barn og unge er et nytt lavterskeltilbud i Narvik kommune, som skal gi rask psykisk helsehjelp til barn og unge mellom 6–18 år.

Psykisk helseteam er et tilbud satt sammen av flere områder fra Narvik kommune, i tillegg til UNNs hjelpeapparat.

Dette er et tverrfaglig lavterskeltilbud for barn og unge som opplever utfordringer slik som for eksempel lette til moderate symptomer for engstelse eller nedstemthet. Hos oss kan du få hjelp uten lang ventetid, slik at problemene ikke utvikler seg. Målet med behandlingen er at du skal mestre hverdagen, ha det bedre og oppleve færre symptomer, sier prosjektleder Stine Villa Nerbø.

Målet til psykisk helseteam for barn og unge er å ved tidligst mulig innsats forebygge sykdomsforløp.Teamet er tverrfaglig sammensatt av ansatte fra Barne og ungdomspsykiatrien ved UNN Narvik og Narvik kommune.

Vi samarbeider med andre instanser dersom dette er hensiktsmessig, eksempelvis fastlege, skole, helsesykepleier og NAV, forteller Stine Villa Nerbø.

Les mer om psykisk helseteam her.