Pressemelding - Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen - Nye vaksinetall - Ingen nye smittede - 23.04.21

Vi oppfordrer alle til å registrere seg i vaksinekøen

Vi er tildelt flere vaksinedoser for neste uke enn opprinnelig planlagt

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Kommuneoverlege legevakt og beredskap, og fagansvarlig for vaksinering, Sverre Håkon Evju, oppfordrer alle innbyggere i Narvik kommune til å registrere seg i vaksinekøen. Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Vaksinetempoet er forventet å øke i ukene som kommer.  I neste uke mottar vi totalt 780 vaksinedoser. Det er en økning på 282 doser i forhold til det antallet vi har meldt tidligere. I uke 18 mottar vi 756 vaksinedoser.

Nye vaksinetall
Vi har endret publiseringsrutine for antall satte vaksinedoser.
Narvik kommune publiserer nå vaksinetall utarbeidet av FHI.
Tidligere laget og publiserte vi egne tall.

Vi har pr. 23. april, vaksinert 4946 personer med første dose og 1292 med andre dose. Totalt er det satt 6238 vaksinedoser.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Vi er i gang med vaksineringen av aldersgruppen 65+, enkelte med høy risiko mellom 18 - 64 år og utvalgt helsepersonell.
Det er planlagt at de som fikk første dose i uke 11, skal få sin andre dose i neste uke (uke 17). Nå blir satte vaksinedoser rapportert elektronisk direkte til FHI.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 30. april

Ingen nye smittede siste døgn
Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

Vi har ingen i isolasjon, eller smittekarantene i Narvik.

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 24. april ca. kl. 13.00.  Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.