Pressemelding - Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen - Nye vaksinetall - Ingen nye smittede - 16.04.21

Smittevernoverlegen oppfordrer alle til å registrere seg i vaksinekøen

Vi endrer publiseringsrutine for antall satte vaksinedoser

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Smittevernoverlege Sverre Håkon Evju oppfordrer alle innbyggere i Narvik kommune til å registrere seg i vaksinekøen.

Her registrerer du deg digitalt

Vaksinetempoet er forventet å øke igjen etter uke 17. Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille. I neste uke mottar vi 666 doser og det kommer 498 doser i uke 17.

Nye vaksinetall
Narvik kommune går over til å publisere vaksinetall utarbeidet av FHI.
Vi har til nå laget og publisert oversikt over egne tall. I starten av vaksineringen har vi sendt inn tall både direkte til FHI elektronisk og manuelt. Disse tallene er nå oppdatert i den offisielle statistikken utarbeidet av FHI.

Vi har pr. 15. april, vaksinert 4264 personer med første dose og 1270 med andre dose. Totalt er det satt 5534 vaksinedoser.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Vi er i gang med vaksineringen av aldersgruppen 65+, enkelte med høy risiko mellom 18 - 64 år og utvalgt helsepersonell. I disse gruppene foregår all registrering av satte vaksinedoser direkte til FHI elektronisk.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 23. april

Ingen nye smittede siste døgn
En person er gått ut av isolasjon.
Vi har dermed ingen i isolasjon og tre personer i smittekarantene i Narvik. Vi har meldt om alle i smittekarantene tidligere.

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 19. april. Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.