Pressemelding - Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen - Nye vaksinetall - Ingen nye smittede - 14.05.21

Vi oppfordrer alle til å registrere seg i vaksinekøen

Nye vaksinetall

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

I neste uke mottar vi 780 doser av Pfizer - vaksinen.  Vi vil i hovedsak gi disse til de som fikk 1. dose i uke 13 og de som fikk 1. dose av  AstraZeneca - vaksinen i ukene 8,9 og 10.

I ukene som kommer fortsetter vi med vaksineringen av aldersgruppen 65+, risikogruppene 4 og 5, samt helsepersonell.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 14. mai, vaksinert 6 408 personer med første dose og 2 235 med andre dose. Totalt er det satt 8 643 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 21. mai.

Ingen nye smittede siste døgn
Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

En nærkontakt til det bekreftede smittetilfellet vi meldte på tirsdag er satt i smittekarantene. Smittesporingsarbeidet knyttet til dette smittetilfellet er avsluttet.

Fem personer er gått ut av isolasjon.

Vi har to personer i isolasjon og fire i smittekarantene i Narvik.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme tirsdag 18. mai, ca. kl. 13.00.  Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.