Pressemelding - Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen - Nye vaksinetall - Ingen nye smittede - 07.05.21

Vi oppfordrer alle til å registrere seg i vaksinekøen

Nye vaksinetall

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

I neste uke mottar vi 660 vaksinedoser.

Vi holder på med vaksineringen av aldersgruppen 65+, risikogruppene 4 og 5, dose 2 for de som fikk vaksine i uke 12, samt helsepersonell.

Nye vaksinetall
Narvik kommune publiserer vaksinetall utarbeidet av FHI.

Vi har pr. 7. mai, vaksinert 5 910 personer med første dose og 2 022 med andre dose. Totalt er det satt 7 932 vaksinedoser.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 14. mai.

Ingen nye smittede siste døgn
Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

Vi har åtte personer i isolasjon og 37 i smittekarantene i Narvik.

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 10. mai, ca. kl. 13.00.  Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.