Pressemelding - Oppdatering om korona-situasjonen 13. november kl. 10.48 - Dagens tall på personer i isolasjon og smittekarantene

Kommuneoverlegen melder at ingen personer er i isolasjon og fire personer er i smittekarantene.

De fire som fortsatt er i smittekarantene har sammenheng med tidligere meldte tilfeller.

Personen som ble meldt smittet på onsdag avla en såkalt falsk positiv covid-19 test.
Vedkommende er nå testet på nytt og den siste testen var negativ. Isolasjon og smittekarantene for alle personer tilknyttet dette tilfellet er opphevet. Vi har derfor ingen personer i isolasjon i Narvik kommune nå.

Når noen tester positivt for covid-19 pålegges vedkommende å gå i isolasjon. Nærkontakter til vedkommende  pålegges smittekarantene. Dette gjelder også tilfeller der sannsynligheten for smitte er liten.

Det var heldigvis falsk alarm denne gangen.

Les mer her

Neste oppdatering kommer mandag 16. november kl.13.00. Dersom det oppstår nye tilfeller av smitte før mandag vil vi informere forløpende.