Pressemelding 21. august - oppdatering smittetilfellet torsdag 20. august

Vi har nå smitte i Narvik. I går torsdag 20. august fikk vi det første bekreftede tilfellet med covid-19 i Narvik på flere måneder. Vi jobber med å spore smittekilde.

Det er en person som har tatt sine forhåndsregler som alle oss andre. Personen har ikke vært i utlandet, og har hatt begrenset kontakt med andre.

- Smittesporingsteamet startet torsdag å kontakte nærkontakter, og flere personer blir nå satt i karantene hjemme, og henvises til testing, sier smittevernlege Sverre Håkon Evju.

Pr. i dag fredag formiddag betyr det at 15 personer er henvist til testing og satt i karantene hjemme.

- Dette er for å være føre var. Narvik kommunes kriseledelse følger situasjonen tett, sier ordfører Rune Edvardsen.

I helgen vil Narvik kommunes koronakontor oppbemannes, og være tilgjengelige for henvendelser på koronakontor@narvik.kommune.no

Smittesporingsteamet vil også arbeide helgen gjennom.

All informasjon om korona-situasjonen fra Narvik kommune finner du her:

Alt om korona