Statens Hus med kurs om datasikkerhet

Bildet er tatt i kommunestyresalen på rådhuset i Narvik, og viser publikum som følger med på forelesning om datasikkerhet. - Klikk for stort bildeStatens Hus inviterte til kurs i datasikkerhet.

Statens hus Narvik inviterte til kurs i datasikkerhet tirsdag 19. september.

Gjennom 2 effektive timer ga Andreas Jenssen fra Iteam en innføring i dagens trusselbilde, aktuelle former for dataangrep og gode råd og rutiner for å ivareta sikkerhet både for seg selv og arbeidsgiver.

De 19 deltakerne som var tilstede representerte både statlige, andre offentlige og private bedrifter.

Kurset ble arrangert i samarbeid med Narvikregionens næringsforening.

Hva er Statens Hus?

Pilotprosjektet Statens hus Narvik er inne i sitt andre av tre driftsår. De overordnede målsettingene i prosjektet handler om faglig styrking og samling av de offentlige kompetansemiljøene i regionen, samt å finne løsninger for å beholde og rekruttere kompetanse i de statlige etatene på mindre steder.

Mer informasjon:

Statens Hus - narvik.kommune.no