Sanseport SenseStetind

Nå plasseres en fysisk sanseport (kunstinstallasjon) på rådhusplassen.

I samarbeid med flere aktører ønsker Narvik kommune å utvikle Stetinden til å bli en sterk merkevare og et fyrtårn for grønn næringsutvikling og bærekraftig reiselivsutvikling.

Det vil gjennomføres ulike delmål for å nå et felles mål; Stetinden som symbol på bærekraft og naturvennlighet. Et av delmålene blir nå realisert, nemlig gjennom prosjektet SenseStetind.

Hva er prosjekt SenseStetind?

Prosjektet SenseStetind skal utvikle sanseporter som plasseres strategisk i Narvik kommune, både fysisk og digitalt. Sanseportene presenterer stedets særegenhet ut fra landskapet, kultur- og naturressurser, og unges forhold til regionen. Sansene og nysgjerrigheten skal utfordres, og bidra til refleksjon og ettertanke.

Den fysiske sanseporten vil nå bli plassert på rådhusplassen i Narvik. Kunstinstallasjonen er designet av Alvin Jensvold. Bamek AS i Ballangen har produsert kunstinstallasjonen basert på Alvin Jensvolds skisser.

Les mer om prosjektet på:

Futurum.no / presentasjon Futurum (PPTX, 6 MB)

Sensestetind.no