PIP-klubben

PIP-klubben er et gruppetilbud til barn og familier som opplever stress og belastninger i hverdagen.

Vi har ledige plasser for en ny gruppe, med oppstart september 2023. Ta kontakt med koordinator for mer informasjon.

Pårørendeveilederen fremhever at å være søsken til barn eller ungdommer som har alvorlig eller kronisk sykdom, nedsatt funksjonsevne med stort hjelpebehov, psykiske utfordringer eller rusmiddelproblemer er krevende, også for de små.

Da er det viktig å lære om følelser og behov, samt møte noen i samme situasjon.

Hva er PIP-klubben?

PIP-klubben er en barnegruppe for barn i fra 5 år - (førskolen) til og med ni år. Det er plass til inntil 8 barn som møtes ukentlig 14 ganger (unntak ferier).

I tillegg er det informasjonsmøte pluss 4 samlinger for  foreldre/foresatte.

Hva gjør vi på PIP-klubben?

I klubben lærer barn på en leken måte om følelser og hvordan håndtere disse. Vi jobber med et positivt selvbilde.

Barna lærer å si hva de tenker og øver på ferdigheter som  gjør at de kan håndtere ulike situasjoner.

Vi jobber med alle tema via lek og kreative aktiviteter.

PIP-Klubben er gratis og vi starter med enkel mat hver gang vi møtes. PIP-Klubben ledes av faste voksne gruppeledere.

Familiestøtte

Det er 4 (obligatoriske) foreldreveiledninger med erfaringsutvekslig sammen med de andre foreldrene., Her  fokuseres det på forebyggende tiltak for familier som opplever stress og belastning i hverdagen.

PIP-Klubben har familiekontakter som foreldre kan få støtte av og samtaler med ved behov.

Slik beskriver barn og foreldre PIP-klubben

Jeg gleder meg til PIP-klubben.

Her kan jeg være bare meg.

Barnet mitt får flere verktøy for å forstå og uttrykke følelser.

Barnet får økt emosjonell kompetanse, mer fokus på seg selv, noe å glede seg over, nye venner og mer selvtillit.

Vi har lært mye.

PIP-klubben har vært bra for hele familien.

Hvem er vi?

Belinda Kristiansen og Ann-Hege Dølvik Olsen er foreldreveiledere mens Kristin Zimmermann og Stine Villa Nerbø er barnegruppeledere. Koordinator for tilbudet er Sylvia Buyle.

Gruppebilde av foreldreveiledere og barnegruppeledere i PIP-klubben. - Klikk for stort bildePIP-klubben

PIP-Klubben er et samarbeid mellom  Narvik kommune med Psykisk helseteam for barn- og unge, Barneavlastningen og Voksne for Barn.

Logo Voksne for barn - Klikk for stort bilde

Psykisk helseteam

Ta kontakt

For mer informasjon eller påmelding kan du ta kontakt Sylvia Buyle for en uformell prat om tilbudet.

Sylvia Buyle, barne- og famlieansvarlig ved tildelingskontoret

Sylvia Buyle

E-post: sylvia.buyle@narvik.kommune.no