Nå skal skolegården på Frydenlund oppgraderes

Arbeidet med fornyelse av skolegårder og lekeplasser i hele Narvik kommune fortsetter.

Over de neste to år skal alle uteområder på alle kommunale skoler fornyes og oppgraderes.

Nylig ble planene om å renovere Gulskola presentert. Den gamle barneskolen skal tas i bruk som en del av ny barneskole, sammen med en ny skolebygning. Som et ledd i arbeidet med ny barneskole blir arbeidene med skolegården å gå i gang allerede nå, tidligere enn opprinnelig planlagt.

— Skolegården oppgraderes og fornyes, og arbeidet starter så snart som mulig.

Det sier Ingrid Lyngedal Rydholt, prosjektleder på Eiendomsforvaltning i Narvik kommune.

I sommer har hun jobbet gjennom egen ferie for å komme i mål, og nylig sto den første oppgraderingen ferdig på Ankenes.

Illustrasjon som viser lekeapparatene slik de vil bli når arbeidet er ferdig. - Klikk for stort bildeIllustrasjon som viser lekeapparatene slik de vil bli når arbeidet er ferdig.

Oppgraderingen av skolegårdene er en del av det større tiltaket med fornyelse av skolegårder og lekeplasser i hele kommunen. Midlene ble vedtatt av kommunestyret i det siste møtet før sommerferien 15. juni. Arbeidet planlegges gjennomført over de neste to år.

— Dette er veldig gode nyheter. Vi mister noe av lekeapparatene når arbeidene med ny barneskole starter, og da betyr det mye at barna får nye apparater. Vi har hørt hvor populært tilbudet er på Ankenes, og håper barn i sentrum får like mye glede av oppgradert skolegård, sier Stein Roar Jakobsen, rektor på Frydenlund skole.

I arbeidet med utforming av nye lekeapparater har det vært bred medvirkning mellom Narvik kommunes Eiendomsforvaltning, skolen, barna selv og foreldreutvalget på Frydenlund skole.

Tiltak finansiert av disposisjonsfondet

Oppgradering av skolegården på Ankenes