De første av mange nye lekeapparater er på plass

Nye lekeapparater er nå på plass i skolegården på Ankenes.

Mandag 25. september tok barna i bruk de nye lekeapparatene på Ankenes.

– Vi har startet planlegging for resten av skolene i kommunen, og vi jobber så raskt som mulig. Etter vinteren får vi travle dager med resten av skolegårdene, men dette er så gøy arbeid at vi gleder oss, sier Ingrid Lyngedal Rydholt, prosjektleder på Eiendomsforvaltning i Narvik kommune.

Nå før vinteren har det blitt satt opp lekeapparater på Ankenes skole, mens arbeidet med fornyelse og oppgradering av lekeplassutstyr på alle de kommunale skolene er planlagt gjennomført over de neste to år.

– Det har vært kø til lekeapparatene i hele dag, sier rektor på Ankenes skole, Vera Olaussen.
– Det er så gledelig å se barna ta i bruk de nye lekeapparatene. Dette løfter både skolegården og hele området.

Skolegården på Ankenes skole, både storskolen og lilleskolen, er nå oppgradert med fargerike lekeapparater. Arbeidet er en del av det større tiltaket med fornyelse av skolegårder i hele Narvik kommune. Midlene ble vedtatt av kommunestyret i det siste møtet før sommerferien 15. juni.

Les kommunestyrevedtaket:

Tiltak finansiert av disposisjonsfondet

I arbeidet med utforming av nye lekeapparater på Ankenes skole har det vært bred medvirkning mellom Narvik kommunes Eiendomsforvaltning, skolen, barna selv og foreldreutvalget på Ankenes skole.