Kirstin, Kjetil og Eva er den nye ledergruppen innen helse- og omsorg i Narvik kommune

Helse- og omsorgstjenestene er det største fagområdet i Narvik kommune. Hver dag, hele døgnet sørger flere hundre dyktige og dedikerte medarbeidere for at de av oss som trenger helsehjelp tas vare på.

Narvik kommune er i utvikling, og som en del av ny organisering har vi opprettet et nytt ledernivå, sektorledere. Stillingene er under kommunalsjef, og overordnet enhetsledere.Sektorlederne vil styrke tjenesteproduksjonen i Narvik kommune.

Narvik kommunes organisasjonskart:

Organisasjonskart

– Jeg er veldig fornøyd med å ha rekruttert inn tre erfarne ledere til stillingene som sektorledere. Lederne blir viktige for å binde sammen det faglige arbeidet i sektorene, slik at vi får mer gjennomføringskraft i nødvendige prosesser framover. Vi skal forberede fremtiden, sier Heidi Eriksen Laksaa, kommunalsjef helse og omsorg i Narvik kommune.

Arbeidsoppgavene for det nye ledernivået er ambisiøst; fagområder skal samles og nye samarbeidsformer skal både utvikles og tas i bruk.

– Narvik kommune er en fremoverlent kommune i utvikling, og dette har jeg lyst til å være med på. Narvik og samfunnet ellers er i utvikling, og da må også helsetjenestene utvikle seg. Helsetjenestene er en del av alt det spennende som foregår i samfunnet for øvrig. Jeg er takknemlig for tilliten og muligheten, sier Kristin Wiik-Johansen, sektorleder institusjon og distrikt.

– Jeg ønsker å utvikle tjenester i fellesskap. Det er mye potensial når enheter og sektorer samarbeider. Jeg gleder meg, sier Eva Maria Wick, sektorleder hjemmebaserte tjenester.

– Alt skal ikke bli nytt. Men den faglige utviklingen er stor, og skal vi henge med så må vi tenke nytt hele tiden. Brukergruppen i min sektor har også endret seg mye de siste årene. Fagfeltene våre endrer seg også fra år til år, og ser du over 10 år så er det store endringer. Det er et stort ansvar, men også faglig spennende å utvikle tjenestetilbudet i takt med samfunnet ellers, sier Kjetil Karlsen, sektorleder mestring og oppfølging.