Helsehuset og nye UNN Narvik begynner å ta form

Det nye helsehuset og nye UNN Narvik begynner å ta form. Denne uken var lokalavisa Fremover på befaring sammen med Ole Tobias Olsen, kommunalsjef helse og velferd i Narvik kommune, Vibeke Haukland og driftsleder på UNN Narvik. Prosjektleder Viggo Søderblom kunne fornøyd fortelle om god fremdrift på byggeprosjektet. Akkurat nå jobber rundt 200 arbeidere fra en rekke land med å bygge det nye sykehuset og helsehuset på Furumoen i Narvik.

Narvik kommunes helsehus vil samle de kommunale tjenestene som har særlig nytte av samhandling med tjenester i sykehuset. Byggene er tett knyttet sammen, med flere felles funksjoner.

Sykehjem, kommunehelsetjenesten og sykehusets spesialisthelsetjenester knyttes sammen på nye og bedre måter. Hele prosjektet er et samarbeid mellom Helse Nord og Universitetssykehuset Nord-Norge

Sykehuset og helsehuset er planlagt ferdigstilt høsten 2024

Helsehuset - mer informasjon