Slik søker du helse- og omsorgstjenester
- Du trenger en legeattest for å søke.
- Velg søknadsskjemaet for helse- og omsorsgstjenester.
- Fyll ut søknadsskjemaet. Beskriv hva du trenger hjelp til, så vurderer vi hvilken tjeneste som passer best for deg.
- Skriv ut, undertegn og send skjemaet i posten til Narvik kommune. Det er den som trenger hjelp, eventuelt pårørende med fullmakt, som skal underskrive søknaden.
Det er ikke søknadsfrist, søknader behandles fortløpende.
Husk! Ikke send sensitive personopplysninger i e-post.
Hva får du?
Du får en assistent som gir deg personlig og praktisk hjelp i hverdagen etter dine behov og ønsker. Du styrer selv:
- hvem du vil ha som assistent
- hva assistenten skal gjøre
- hvor og til hvilke tider assistenten skal være hos deg
Hvis du ikke selv kan være arbeidsleder for assistenten, kan rollen som arbeidsleder ivaretas av noen som kjenner deg godt.
Du velger din assistent fra en kommunal eller privat leverandør. Kommunen er ansvarlig for å følge opp kvaliteten på tjenesten.
Krav til søker
Du må:
- ha et langvarig og stort behov for personlig assistanse
Hva koster det?
Husholdningens samlede inntekt avgjør hvor mye du skal betale. Egenandel er den samme om du velger privat eller kommunal leverandør.
Du betaler per time, men aldri mer enn maksbeløpet for din inntekt.
*Priser fra og med 1. januar 2017
Grunnbeløp i folketrygden
Når du søker helse- og omsorgstjenester er det tildelingskontoret i Narvik kommune som behandler søknaden.
Kontaktinformasjon
Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester og koordinerende enhet
Besøksadresse: Kongens gate 45, 1. etasje.
Postadresse:
Narvik kommune,
postboks 64, 8501 Narvik
Oppmøtetid: mandag-fredag kl. 10:00-14:00
Telefon: 76 91 35 90
Telefontiden kl. 10:00 - 14:00
E-mail: tildelingskontoret@narvik.kommune.no
eller postmottak@narvik.kommune.no
Husk! Ikke send sensitive personopplysinger i e-post.