Pressemelding - To nye smittetilfeller - 1. juli kl. 20.40

Kommuneoverlegen melder nå i kveld om to nye bekreftede smittetilfeller i Narvik.

Kontaktperson for pressen er Iris Bartholsen, tlf.: 901 61 635

Tidligere i dag meldte vi, på våre nettsider, om åtte personer i smittekarantene i forbindelse med et bekreftet smittetilfelle i en av våre nabobyer.

To av de som satt i smittekarantene er nå i kveld bekreftet smittet. Smittesporingsarbeidet er avsluttet og det er avdekket en ny nærkontakt.

Vi har dermed to personer i isolasjon og sju i smittekarantene.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme fredag  2. juli, ca. kl. 13.00.  Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.