Et nytt positivt svar på covid-19 test

Kommuneoverlegen melder at det er mottatt et positivt svar på en covid-19 test i Narvik kommune.

Vedkommende ble testet ved passering av grensen inn til Norge. Etter et kort opphold i egen bopel reiste vedkommende ut av landet igjen og er i isolasjon på sitt nåværende oppholdssted.

Det betyr at det ikke er noen i isolasjon hos oss. En nærkontakt er satt i smittekarantene.

Smittesporingsarbeidet knyttet til dette nye tilfellet er avsluttet og under kontroll.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste minst to dager før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer torsdag 25. februar ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.