Pressemelding - Oppfordring til registrering i vaksinekø - Ingen nye smittede - 22.04.21

Vi oppfordrer alle til å registrere seg i vaksinekøen

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Kommuneoverlege legevakt og beredskap, og fagansvarlig for vaksinering, Sverre Håkon Evju, oppfordrer alle innbyggere i Narvik kommune til å registrere seg i vaksinekøen. Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Denne uken mottar vi 666 doser og det kommer 498 doser i neste uke.
Vaksinetempoet er forventet å øke igjen etter uke 17.

Vi er i gang med vaksineringen prioriteringsgruppe 4, som består personer i aldersgruppen 65+ og enkelte med høy risiko mellom 18 - 64 år, samt utvalgt helsepersonell.

Ingen nye smittede siste døgn
Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

Vi har ingen i isolasjon eller smittekarantene i Narvik.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittesituasjonen vil komme fredag 23. april ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.