Pressemelding - Ingen nye smittede - Nye vaksinetall - 30. juli

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn

Nye vaksinetall

Kontaktperson for pressen er smittevernlege Per Thomas Hultstedt, tlf: 469 23 951

Smittesituasjonen
Det er ikke registrert nye smittede siste døgn.

Vi har ingen personer i isolasjon eller i smittekarantene.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 30. juli, vaksinert 13 505 personer med første dose og 7 865 med andre dose. Totalt er det satt 21 370 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

I neste uke mottar vi 1 770 vaksinedoser. Vi fullfører vaksineringen av lærere, barnehageansatte, risikogruppene 1-7 og prioriteringsgruppene 8-10. Vi fortsetter med barn mellom 12-17 år med underliggende sykdommer etter liste fra fastleger og prioriteringsgruppe 11, de som er mellom 25-39 år. Noen får også 2. dose.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 6. august.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 2. august, ca. kl. 13.00. Vi vil i sommermånedene bare ha en daglig oppdatering ved smittetilfeller.