Pressemelding - Ingen nye smittede - Nye vaksinetall - 13. august

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn

Nye vaksinetall

Kontaktperson for pressen er kommuneoverlege Sverre Håkon Evju, tlf: 909 49 663.

Smittesituasjonen
Det er ikke registrert nye smittede siste døgn.

14 personer er ferdige med smittekarantene.

Vi har dermed seks personer i isolasjon og 17 i smittekarantene.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 13. august, vaksinert 14 902 personer med første dose og 8 583 med andre dose. Totalt er det satt 23 485 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

I neste uke mottar vi 1 002 vaksinedoser og 1. dose ferdigstilles for alle som har registrert seg i vaksinasjonskøen.  Noen får også 2. dose etter intervall. De som har ventet lengst på dose 2 får i tillegg fremskyndet sin time og får melding om endringen på SMS.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 20. august.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittesituasjonen vil komme mandag 16. august, ca. kl. 13.00. Vi vil i sommermånedene bare ha en daglig oppdatering ved smittetilfeller.