Pressemelding - Ingen nye smittede - 29.04.21

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

Massetestingen med hurtigtester gjennomført på den videregående skolen er ferdig. Det er ingen av disse som viser positivt testsvar.

De siste par dagene har det blitt gjennomført omfattende testing også utover massetestingen av skolen. Vi har ikke mottatt positive testsvar foreløpig, men vi venter fortsatt på flere testsvar.

Smittesporingsarbeidet har avdekket ytterligere 10 nærkontakter i forbindelse med den smittede på den videregående skolen.

Vi har nå  to personer i isolasjon og 58 i smittekarantene i Narvik.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter