Oppgraderinger hos Narvik kommune fører til forsinkelser

Narvik kommune vil midlertidig ikke kunne overholde alle frister for saksbehandlingstid.

Narvik kommune er midt i en oppgradering av vårt saksbehandlingssystem. I forbindelse med installasjon av den nye versjonen av systemet har det oppstått utfordringer med å koble til ulike databaser.

Dette fører til forsinkelser som vil kunne påvirke innbyggere og kunder. Areal- og samfunnsutviklings veiledninger, behandling av byggesaker, reguleringsplaner og mer er blant det som er avhengig av de historiske databasene.

Dette betyr at Narvik kommune midlertidig ikke vil kunne overholde alle frister for saksbehandlingstid.

Vi beklager så mye de ulempene dette medfører. Både Narvik kommune og vår leverandør gjør alt vi kan for å løse utfordringene som har oppstått.