Oppdatering om koronasituasjonen søndag 10. januar kl. 17.17 - Et nytt tilfelle av covid - 19 i Narvik

Kommuneoverlegen melder at det er åtte personer i isolasjon og 3 personer i karantene i Narvik.

Det er et nytt tilfelle av covid - 19 i Narvik og det dreier seg om innreisesmitte. Vedkommende har vært i innreisekarantene og den er nå omgjort til isolasjon.

Den nye i smittekarantene er nærkontakt til dette nye tilfellet og vedkommende sitter nå i smittekarantene.

Tidligere i dag har vi meldt om to tilfeller av covid - 19 smitte.

Smittesporingsarbeidet er avsluttet og under kontroll.

Vi ber alle være ekstra forsiktig nå, etter jule- og nyttårshelgen, for å unngå smitte i Narvik.

Kommuneoverlegen i Narvik gjentar anbefalingen til tilreisende om å teste seg ved ankomst til Narvik. Han ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste innen man kommer til Narvik, og minst 2 dager før man planlegger å ta testen, da det for tiden er mange som testes. I perioden fra prøvetaking til testresultat foreligger, ber kommuneoverlegen om at tilreisende holder seg mest mulig i ro og viser særlig forsiktighet i forhold til de generelle smittevernregler og sosial kontakt.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer mandag 11. januar kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.