Oppdatering om korona-situasjonen 24. desember kl 10.25 - Nytt bekreftet tilfelle av covid - 19 i Narvik

Kommuneoverlegen melder at det er en ny person i isolasjon og to nye personer i smittekarantene.

Det er dermed 2 personer i isolasjon og 3 personer i smittekarantene i Narvik kommune

Den nye personen i isolasjon er tilreisende som kom til Narvik for å tilbringe julen her. De nye i smittekarantene er nærkontakter til vedkommende.

Smittesporingsarbeidet er avsluttet og under kontroll.

Kommuneoverlegen i Narvik gjentar anbefalingen til tilreisende som kommer fra et område med mye smitte, om å teste seg ved ankomst til Narvik. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste innen man kommer til Narvik, og minst 2 dager før man planlegger å ta testen, da det for tiden er mange som testes. I perioden fra prøvetaking til testresultat foreligger, ber kommuneoverlegen om at tilreisende holder seg mest mulig i ro og viser særlig forsiktighet i forhold til de generelle smittevernregler og sosial kontakt.

Kommuneoverlegen minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer mandag 28. desember kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.