Oppdatering Ankenes Bo- og Servicesenter: 21. oktober

Vi har i dag fått melding om at ABS siste døgn har hatt et korona-relatert dødsfall. Dette gjør sterkt inntrykk på oss alle og mine tanker går til de pårørende, sier Heidi Eriksen Laksaa, kommunalsjef Omsorg og mestring i Narvik kommune.

Ankenes Bo- og Servicesenter, ABS, har fremdeles beboere som har testet positivt for koronavirus og følges opp.

Av personvernhensyn kan ikke kommunen gi ut ytterligere informasjon (om helsetilstand eller vedkommende som er gått bort), noe vi ber om forståelse for.

- Dette er vårt første utbrudd på et sykehjem siden pandemien startet. Våre ansatte på institusjonene har siden mars i fjor forberedt og øvd på nettopp en slik situasjon, sier Heidi Eriksen Laksaa.

- Jeg ønsker å forsikre om at våre dyktige ansatte på ABS gjør alt de kan for å ta vare på beboerne våre. Vi har også knyttet kontakt med andre kompetansemiljø i kommunen og UNN Narvik for å støtte opp om pasientbehandlingen, sier Heidi Eriksen Laksaa.

• Kontaktperson for pressen er kommunalsjef Omsorg og mestring, Heidi Eriksen Laksaa - 950 26 897