Ny enhetsleder for kultur

Narvik kommune har nå ansatt ny kultursjef.

Vår nåværende kultursjef Randi Melgaard slutter ved utgangen av juli etter mange år med allsidige kulturproduksjoner og meritter. Vi takker henne for innsatsen og ønsker henne lykke til i sin neste livsfase.

Ansettelsesprosessen etter hennes etterfølger er nå gjennomført. Vi har fått 7 søkere etter stillingen var lyst ut internt i henhold til kommunens generelle retningslinjer for utlysning av stillinger. Blant disse har 4 vært på intervju.

Jeg er glad for at vi i dag kan orientere om at Lena Hope vil tiltre som ny kultursjef i Narvik kommune. Jeg håper Narviksamfunnet vil ta godt imot vår nye kultursjef og ser frem til et spennende samarbeid, sier kommunalsjef for plan, næring, kultur og teknisk drift Lars Norman Andersen.

Lena har lang og allsidig erfaring innen kulturfeltet og har samtidig hatt mye samhandling med næringslivet og mange ulike kommunale etater. Dette er spesielt viktig med de endringer Narviksamfunnet står overfor, der vi forventer at kultur må spille en stor rolle i samfunnsutviklingen, og ikke minst for å støtte opp rundt bolyst og blilyst.