Ingen nye smittetilfeller - nye vaksinetall pr. 19. mars

Kommuneoverlegen melder at det ikke er nye smittede siste døgn.

Vi har to personer i isolasjon og to i smittekarantene. Vi har meldt om alle tidligere.

Noen vaksinetall for Narvik kommune
Vi holder på med vaksineringen av de over 75 år (prioriteringsgruppe 3) og utvalgt helsepersonell. 20 % av vaksinene går vanligvis til dem. Det er ikke vaksinert helsepersonell denne uken. Det er på grunn av den midlertidige nasjonale stansen for AstraZeneca-vaksinen.
Vi oppdaterer vaksinetallene ukentlig.

Vaksinestatus pr 19. mars
1128 personer har fått begge doser og er fullvaksinerte.
1662 personer har fått første dose.
Det er totalt gitt 2790 vaksinedoser.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer mandag 22. mars ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.