Ingen nye smittede - noen vaksinetall - litt om pågående testing

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn.

Vi har ingen i isolasjon og en i smittekarantene. En er gått ut av smittekarantene og den gjenværende i smittekarantene har vi meldt om tidligere.

Med bakgrunn i vår delvis uavklarte smittesituasjon venter vi fortsatt på noen testsvar.

Vi har mottatt negativt svar på alle prøvene tatt på tirsdag og onsdag. Vi har ikke mottatt testsvarene fra i går og i dag.

Noen vaksinetall for Narvik kommune
Vi holder på med vaksineringen av de over 75 år (prioriteringsgruppe 3) og utvalgt helsepersonell. 20 % av vaksinene går vanligvis til dem.
Vi vil oppdatere vaksinetallene ukentlig.

Vaksinestatus pr 5. mars
948 personer har fått begge doser og er fullvaksinerte.
1344 personer har fått første dose.
Det er totalt gitt 2292 vaksinedoser.

Vi oppfordrer innbyggerne til å registre seg for vaksinering digitalt, dette gjelder også helsepersonell.

HER REGISTERER DU DEG DIGITALT

Det er viktig at du bestiller time når du mottar tekstmeldingen om at du kan gjøre det.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer mandag 8. mars ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.