Ingen nye smittede - litt om vaksineringen

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn.

Det er ingen i isolasjon eller smittekarantene i Narvik.
Det siste registrerte tilfelle av smitte var 29. januar.

Vi holder på med vaksineringen av de over 75 år (prioriteringsgruppe 3) og utvalgt helsepersonell. 20 % av vaksinene går vanligvis til dem. Denne uken har vi fått ca. 200 doser av AstraZeneca-vaksinen som går til helsepersonell. Det er FHI som har bestemt også denne vaksine fordelingen.

Vi planlegger å legge ut en oversikt over vaksinetall mot slutten av denne uken.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste minst to dager før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer torsdag 25. februar ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.