Et nytt smittetilfelle - en ny i smittekarantene

Kommuneoverlegen melder at det er et nytt smittetilfelle tilhørende i Narvik

En innbygger i Narvik har fått påvist positiv test ved innreise til Norge. Vedkommende er satt i isolasjon på Gardermoen. En person i samme husstand testet negativt og sitter nå i smittekarantene i Narvik. Smittesporing knyttet til dette nye tilfellet er avsluttet og under kontroll.

En person er gått ut av smittekarantene.

Vi har dermed to i isolasjon og en i smittekarantene. Den andre i isolasjon har vi meldt om tidligere.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer fredag 12. mars ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.