Narvik kommune lanserer podkast!

Flest mulig av møtene i Narvik kommune foregår nå som videomøter. Bildet er fra tidligere i mars. Narvik kommune lanserer en podkast for å informere om hva kommunen gjør for å gi innbyggerne best mulige tjenester. Podkasten er et supplement til detaljert informasjon som finnes på kommunens hjemmesider.

– Spesielt i krevende tider er informasjonsbehovet stort. Vi ønsker å nå ut til flest mulig og da er podkast noe vi vil bruke som én av flere kanaler, sier ordfører Rune Edvardsen og rådmann Lars Skjønnås.

Denne første episoden av podkasten er en glimrende måte å få oppsummert hele forrige uke, og alt hva Narvik kommune har gjort til nå av forberedelser for å begrense spredning av koronavirus.

Å lage en podkast om arbeidet kommunen gjør for å gi innbyggerne gode tjenester har vært planlagt en stund. Tanken har vært å presentere kommunens ulike virksomhetsområder, informere om nye saker, planer og tiltak som settes i verk.

Korona-situasjonen fører imidlertid til at innholdet først og fremst vil dreie seg om hva kommunen gjør for å trygge innbyggerne og hvilke ekstraordinære tiltak som iverksettes.

I den første episoden av «Narvik kommunepodden» forteller ordfører Rune Edvardsen og rådmann Lars Skjønnås om hva som gjøres av forberedelser i denne utfordrende situasjonen. Podkasten produseres av Moe Media og Kjetil Moe er programleder.

Den første episoden finnes blant annet på Spotify, på kommunens nettsider og etter hvert på de mest kjente podkastappene.

Her finner du Narvik kommunepodden på Spotify.

Her finner du Narvik kommunepodden på Acast.

Alternativ lenke.