Nå er det klart for Narvik Pride 🌈

Lørdag 27. august feires Pride 2022 med stor parade og kulturmarkering i Narvik sentrum.

I denne forbindelse oppfordrer vi skoler, arbeidsplasser, foreninger og den øvrige befolkningen til å delta i feiringen. Oppmøte i skolegården på Frydenlund skole før avmarsj kl. 15:00.

Arrangementet på Facebook

Kle deg gjerne i fargerike klær og lag fest med flagg, ballonger, hurrarop og andre effekter. Vi oppfordrer også til å spille musikk fra egne høytalere i paraden. Det beste og mest kreative bidraget i paraden vil bli belønnet!

Kvelden før Pride-paraden inviterer Narvik bibliotek og Narviksenteret til Kick-off med panelsamtale på biblioteket. Hjertelig velkommen til spesielt ungdom og foreldre, men arrangementet er selvfølgelig åpent for alle!

Kick-off før Pride-paraden

Narvik Pride ble for første gang markert i 2021, og det er estimert at 700-800 personer deltok i paraden. I år håper vi å kunne doble dette antallet!

Pride er en feiring av skeiv kjærlighet og mangfold. Og i utvidet forstand feirer vi retten og friheten til å være seg selv - fullt og helt! I 2022 er det 50 år siden homofili ble avkriminalisert i Norge. Dette er en viktig milepæl i norsk historie som markeres med et skeivt kulturår over hele landet, blant annet gjennom satsinger og tilskudd i regi av Norsk kulturråd.

Narvik Pride 2022 arrangeres av Narvik ungdomsråd, med bistand fra Narvik frivilligsentral og administrasjonen i Narvik kommune.

NB! Få også med deg filmen Pride som vises på Aurora kino Narvik lørdag kveld klokken 18:30 🌈