Julegranene skal lyse - digital tenning av julegrana i år

2021 ble ikke helt slik man hadde trodd på denne tiden av året i fjor. Pandemi og
smittevernhensyn er fortsatt en stor del av vår hverdag og påvirker årets tenning av julegrana i Narvik. Den tradisjonsrike fysiske markeringen med sang og gang rundt treet blir derfor også i år digital.

Første søndag i advent har Narvik Frivilligsentral og Narvik Unge Sanitet i samarbeid med
Narvik kommune, Fremover og Jernbanens Bank og Forsikring gått sammen for å få til digital tenning av julegrana i sentrum av Narvik. Videoen som ble produsert i fjor er blitt omredigert til å passe for 2021.

Den digitale tenningen av julegrana publiseres på Fremover, sosiale medier og Narvik
kommunes hjemmeside søndag klokken 17.00.

Narvik kommunes Veg og park har sørget for julegraner plasser i sentrum av Narvik,
Ballangen, Ankenes, Bjerkvik og Kjøpsvik. Alle julegranene er selvfølgelig utstyrt med lys.