Inviterer til digital helsekonferanse i Narvik - med høyaktuelle forelesere

Framtidens Helsetjeneste v2.0  Vi inviterer til et faglig avbrekk i travle og utfordrende tider - med en digital helsekonferanse.

28. og 29. september inviterer UiT, UNN, Helse Nord og Narvik kommune til digital helsekonferanse. Temaene er samhandling, innovasjon og beredskap.

Pandemien vil sette sitt preg på flere av foredragene.

Helsearbeidere og helseledere i kommuner, sykehus og helseforetak er invitert. Vi ønsker også politikere og andre interesserte velkommen.

Påmelding

Det er ikke for sent å melde seg på konferansen! Alle foredragene kan selvfølgelig sees i opptak.

Påmelding skjer via Questback:

Påmelding

Informasjon om adgang til konferansen:

Når du har meldt deg på konferansen, vil du senest mandag morgen 28 september få en påmeldinglenke til en landingsside (nettside).

Her vil du får adgang til konferansen, og debatten mandag kveld.

Her vil man og kunne gå inn i etterkant å se konferansen/foredragene

Fullstendig program finner du her:

Program Framtidens Helsetjeneste v2.0 (PDF, 507 kB)

Debatt 28. september 18.00

Mandag 28. september arrangeres det en helsepolitisk debatt, som ledes av redaktør i Dagens Medisin, Markus Moe. Debatten strømmes direkte, og er åpen for alle.

Direktesending av debatten

Helsekonferansen er en oppfølger av konferansen Framtidens Helsetjeneste i 2018, som ble en suksess. Vi ønsker at konferansen skal være en regional og nasjonal arena som gir inspirasjon med gode, konstruktive og fremoverlente foredrag og diskusjoner.

Pga smittevernhensyn har vi valgt å gjennomføre konferansen digitalt. Det betyr at det både er rimeligere og enklere å delta. Påmeldingsavgift sendes ut som faktura. Når denne er registrert betalt, vil det bli tilsendt en personlig adgangskode til konferansen.

Det vil også være mulig å gå inn å se foredragene i god tid i etterkant hvis man ikke har anledning 28. og 29. september.

Promo Helsefaglig konferanse 2020 from FremoverLab on Vimeo.

En link fra den helsepolitiske debatten på konferansen i 2018 under:

Krever ny samhandlingsreform - Dagens Medisin

Konferansen er et samarbeid mellom Helse Nord, UiT Norges arktiske universitetet, Universitetssykehuset Nord-Norge og Narvik kommune.

Noe av bakteppet for konferansen hentes fra denne kronikken:

Slagside for Helse-Norge

Innledere:

• Espen R. Nakstad, fungerende assisterende Helsedirektør i Helsedirektoratet.
  • Anne Grethe Erlandsen, Statssekretær i Helse- og omsorgsdept.
  • Cecilie Daae, AD Helse Nord
  • Anita Schumacher, AD UNN
  • Marit Hermansen, president i Den Norske Legeforening
  • Lill Sverresdatter Larsen, forbundsleder i Norsk Sykepleierforbund
  • Ansgar Gabrielsen, Helseinnovatørene
  • Mads Gilbert, professor UIT/UNN
  • Steinar Pedersen, Samvalgssenteret UNN
  • Kine Jordbakke, prosjektleder og kommuneoverlege
  • Gro Berntsen, Nasjonalt senter for e-helseforskning
  • Wei Deng Solvang, UiT

• Det blir en helsepolitisk debatt om ettermiddag den 28. september, som ledes av redaktør i Dagens Medisin, Markus Moe. Debatten vil streames direkte.
  • Kommuneoverlege Sverre Håkon Evju vil være konferansens programleder.
  • Kursavgift: 499.-
  • Når betaling er registrert vil det bli tilsendt en adgangskode til konferansen.
  • Det er innvilget godkjenning fra Legeforeningen (7 valgfrie timer i allmennmedisin) og søkt godkjenning hos Fagforbundet.

Hjertelig velkommen til en svært aktuell og spennende konferanse!