Utfordringer med datasystemer kan føre til forsinkelser hos legesentre

Pasienter på enkelte kommunale legesentre vil kunne oppleve forsinkelser de neste par dagene.

Siden fredag før helgen har vi hatt utfordringer med enkelte datasystemer for legetjenester i Narvik kommune. Det har ført til at Ankenes legesenter, Ballangen legekontor og Narvik legevakt har gjort papirarbeidet på nettopp papir, og ikke digitalt.

Datasystemene fungerer nå som de skal, men dagene uten digitale hjelpemidler har ført til et administrativt etterslep. Derfor vil pasienter kunne oppleve forsinkelser på enkelte tjenester, som sykemeldinger.

Alle som jobber på legesentrene gjør sitt ytterste for å ta unna så mye som mulig, så raskt som mulig. Vi håper å ha tatt igjen etterslepet i løpet av de neste par dagene.