Teststasjon på Bjørnfjell er nå åpen

Tirsdag 12. januar åpnet teststasjonen for grensepasseringer på Bjørnfjell.

Testing i forbindelse med grensepassering er et oppdrag gitt av Helsedirektoratet til flere grensekommuner i Norge.

Narvik kommune løser oppdraget med bistand fra Sivilforsvaret.

Formålet er å umiddelbart kunne teste og mer effektivt drive eventuell smittesporing, karantene og isolasjon ved eventuelle positive tilfeller av covid-19.

Det er også etablert 2 karantenehotell i Narvik, ment for tilreisende til Norge.

- Riksgränsen er en viktig grenseovergang for hele Nord-Norge. Dette er et stort ansvar hele samfunnet nå står sammen om å løse. Kommunen, politiet, Sivilforsvaret, Toll, Heimevernet og flere er alle samlet for å bidra til å hindre og begrense spredningen av smitte, sier ordfører Rune Edvardsen.

- Teststasjon på grensen er et krevende oppdrag, men når vi alle går sammen får vi dette til, sier ordfører Rune Edvardsen.

- Narvik kommune og flere har jobbet intenst siden vi fikk oppdraget nyttårsaften. Det er mye som skal på plass for å organisere en slik teststasjon, fra infrastruktur til materiale og personell, sier beredskapsansvarlig Iris Bartholsen.

Kontakt:

Koronakontoret - kontakt oss på e-post

For til enhver tid oppdatert informasjon anbefaler vi nasjonale myndigheters sider:

Helsenorge.no

Folkehelseinstituttet.no

Ved behov kan du kontakte Narvik kommunes koronakontor på e-post:

koronakontor@narvik.kommune.no

Spørsmål om vaksinasjon

Da det kan være stor trafikk på telefonen, ber vi deg benytte mail vaksine@narvik.kommune.no for spørsmål.

Vaksinetelefon 76 91 34 10. Åpningstiden er 10-14.

Narvik kommunes koronatelefon

Narvik kommunes koronatelefon er åpen alle hverdag 10.00-14.00.

Koronatelefonen er et supplement til de som ikke kan sende e-post til koronakontor@narvik.kommune.no.

Koronatelefonen betjenes av ansatte som kan hjelpe deg med spørsmål angående

• Karantene
  • Isolasjon
  • Bør jeg teste meg og hvor kan jeg gjøre det
  • Du kan ikke avtale koronatest på denne telefonen

Telefonnr til koronatelefonen er 769 13 200

Har du andre spørsmål, send mail til koronakontor@narvik.kommune.no. Vi svarer ikke på vaksinespørsmål. Da må du sende mail til vaksine@narvik.kommune.no

Det vil være mange som ringer, så vi ber dere ha tålmodighet om du ikke får svar.  Ring tilbake litt senere, så vil de hjelpe deg.

Testing skjer på testsenteret på gamle Framnes ungdomskole. Det er kun drop in testing, trenger ikke bestille time