Sommer-Narvik 2020!

Sommeren 2020 skal Vinterfestuka arrangere 6 uker med liv og røre i hele Narvik kommune!

Sommeren 2020 skal huskes som sommeren det var noe som foregikk -  hele tiden!

I år ble ikke slik vi planla. Mars, april og mai ble helt annerledes enn det skulle blitt.

Den tradisjonsrike festivalen Vinterfestuka trekker hvert år flere titalls tusen mennesker til flere hundre arrangementer, men rett før det skulle brake løs ble det bråstopp. Norge stengte ned og konserter, arrangementer - alle samlinger av folk har vi vært nødt til å avstå fra. Nå har vi som samfunn fått litt mer grep om hva sosial distansering innebærer, og hvordan vi kan samles på en trygg måte.

Vinterfestuka har allerede mange ideer - men de trenger flere!

Kjøpsvik

Nå trenger vi innspill og ideer. Alt er aktuelt, både profesjonelle og amatører. Driver du med musikk? Danser du? Kanskje du har et stand-up sett eller kanskje du vil ha høytlesing for barn?

Vi ønsker å kartlegge flest mulige aktiviteter, enten du planlegger noe der du er eller har noe som kan fremføres rundt på scenene i kommunen.

Registrer deg i skjemaet så tar Vinterfestuka kontakt:

Registreringsskjema

Aktivitetene i sommer vil publiseres på Visit Narviks aktivitetskalender:

Aktivitetskalender

Dersom du har spørsmål kan du ta kontakt med Vinterfestuka på post@vinterfestuka.no eller ringe oss på 769 50350.

- Vi har som mål å fylle hele juli og starten av august. Det skal skje noe et sted i kommunen nærmest hele tiden, sier produsent i Vinterfestuka, A.K. Schille.

Narvik by

Satsingen er initiert av beredskapsgruppen for næringsliv som startet sitt arbeid allerede i mars. Beredskapsgruppens formål er å både utrede og foreslå lokale tiltak i forbindelse med at inntektsgrunnlag og kundegrunnlag har forsvunnet for en stor del av næringslivet også i Narvik kommune.

Sommerens aktiviteter i regi av Vinterfestuka settes i stand med hjelp av midler til strakstiltak fra kommunestyret i Narvik.

Allerede har Visit Narvik fått midler fra den samme potten, for å markedsføre regionen og sommerens aktiviteter.

Ballangen