Siste møte i fellesnemnda nye Narvik

Onsdag 16. oktober avholdes det siste møtet i fellesnemnda for nye Narvik kommune.

Dagen etter, torsdag 17. oktober, konstitueres kommunestyret for nye Narvik kommune.
I samme øyeblikk som det nye kommunestyret konstitueres legges fellesnemnda og alle underutvalg ned.

Sted: Rådhuset i Narvik
Når: 16. oktober 10.00-14.00

Komplett saksliste med saksdokumenter og vedlegg ligger på innsynsportalen. Den finner du her.Fellesnemndas medlemmer er valgt fra de 3 kommunestyrene i Ballangen, Narvik og Tysfjord. De har hatt det øverste politiske ansvaret både for forberedelsene og arbeidet med etableringen av nye Narvik kommune. Fellesnemnda kan beskrives som et interim kommunestyre.
Fellesnmendas møter sendes direkte på Youtube.

Direktelenke til sendingen av fellesnemndas siste møte.

Her kan du lese mer om fellesnemnda, og hvem som er representanter. ​​​​​

Alle de tre gamle kommunestyrene fortsetter  sitt virke til og med 31.12.2019. Nye Narvik kommune etableres fra og med 1. januar 2020.

De gamle kommunestyrene har ansvar for avviklingen av Ballangen, gamle Narvik og Tysfjord kommuner, mens kommunestyret for nye Narvik kommune behandler saker som berører nye Narvik kommune, som altså etableres 1. januar 2020.

På fellesnemndas siste møte vil det bli gitt to orienteringer:

• Høyesteretts avgjørelse av spørsmålet om partsevne v/ kommuneadvokat Anette Olsen
  • Kultursatsing i nye Narvik kommune v/ prosjektleder Kjetil Moe

Blant sakene som skal behandles er:

• Budsjettgrunnlaget skal sluttbehandles for overlevering til påtroppende formannskap.
  • Samisk kultur, idenitet og samfunnsliv i nye Narvik kommune
  • Skilting av ny kommune ved kommunegrensene