Rådhuskafèen - det hyggelige sosiale møtepunktet, midt i byen

Mange av Narvik sine innbyggere og ansatte har gledet seg lenge til åpningen av den nye rådhuskafèen. 10. april åpnet kafeen til stor glede for mange.

Enten du ønsker å nyte en god kopp kaffe eller en matbit i det nyrestaurerte rådhuset kan du hygge deg i trivelige og moderne lokaler. Victoria Delikatessen skal drive rådhuskafèen for Narvik kommune og har lagt opp til en spennende lunch-meny som passer for de fleste. Narvik kommune ønsker alle sine innbyggere og ansatte velkommen til den nye rådhuskafèen.

Assisterende rådmann Lars Norman Andersen er fornøyd med både at Rådhuskaféen åpner, men også at selve rådhuset blir mer åpent og tilgjengelig.

- I ombyggingen av rådhuset har selve grunntanken vært at Narvik rådhus skulle være et åpent og inkluderende rådhus. Folk skal oppleve at kommunen er til for innbyggerne, og vi skal være tilgjengelige, sier Lars Norman Andersen.

Både ansatte på rådhuset og alle andre vil altså kunne handle i kafeen.

- Kafe midt i sentrum kommer til å bli kanonbra, sier Jon Elling Berg, daglig leder i Delikatessen.

Det var Delikatessen som fikk anbudet med å drifte kafeen på rådhuset, som skal ha åpent fra 09.00 til 14.00 i ukedagene.

- Vi har allerede planlagt flere spenstige tilbud, og vi tror Rådhuskafeen kan bli et bra supplement til tilbudet av kafeer som allerede er i byen, sier Jon Elling Berg.

Han nevner blant annet egenproduserte bakverk og varm lunsj som stikkord.

- Vi har mange ganger sagt og det har blitt vedtatt i bystyret flere ganger - Narvik kommune skal være både åpen og inkluderende. Det er ikke bare ord, og dette er et synlig steg i den retningen, sier assisterende rådmann Lars Norman Andersen.

Åpningstider:  mandag - fredag kl. 09:00 -14:00