Oppdatering om koronasituasjonen onsdag 13. januar kl. 22.15 - endring antall i isolasjon og smittekarantene

Kommuneoverlegen melder at det  nå er 10 personer i isolasjon og 37 personer i smittekarantene i Narvik.

Det nye tilfellet er innreise som allerede satt i karantene. Personen har nå testet positivt, og er derfor gått over fra karantene til isolasjon.

Dette er ikke sesongarbeidere, men annen type innreise. Smittesporing er under kontroll.

Vi ber alle være ekstra forsiktig nå på nyåret for å unngå smitte i Narvik.

Kommuneoverlegen i Narvik gjentar anbefalingen til tilreisende om å teste seg ved ankomst til Narvik. Han ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste innen man kommer til Narvik, og minst 2 dager før man planlegger å ta testen, da det for tiden er mange som testes. I perioden fra prøvetaking til testresultat foreligger, ber kommuneoverlegen om at tilreisende holder seg mest mulig i ro og viser særlig forsiktighet i forhold til de generelle smittevernregler og sosial kontakt.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer torsdag14. januar kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.