Oppdatering om koronasituasjonen mandag 18. januar kl. 10.00 - To nye tilfeller av covid - 19 i Narvik

Kommuneoverlegen melder at det er 8 personer i isolasjon og 12 personer i smittekarantene i Narvik.

Det er to nye tilfeller av covid-19 smitte. Dette er tilreisende som har testet positivt og de er satt i isolasjon. De har ingen nærkontakter.

Smittesporingsarbeidet knyttet til disse to nye tilfellene er avsluttet og under kontroll.

Tre personer er gått ut av isolasjon og 25 personer er gått ut av smittekarantene.

Alle de andre i isolasjon og smittekarantene har vi meldt om tidligere.

Vi ber alle være ekstra forsiktig nå på nyåret for å unngå smitte i Narvik.

Kommuneoverlegen i Narvik gjentar anbefalingen til tilreisende om å teste seg ved ankomst til Narvik. Han ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste innen man kommer til Narvik, og minst 2 dager før man planlegger å ta testen, da det for tiden er mange som testes. I perioden fra prøvetaking til testresultat foreligger, ber kommuneoverlegen om at tilreisende holder seg mest mulig i ro og viser særlig forsiktighet i forhold til de generelle smittevernregler og sosial kontakt.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer tirsdag 19. januar kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.