Oppdatering Kjøpsvik - slik vil massetestingen for koronavirus foregå

Tirsdag og onsdag blir det massetesting for koronavirus i Kjøpsvik.

• Tirsdag 18. mai kl. 11.00-18.00
  • Onsdag 19. mai kl. 10.00-18.00

Da blir det mulighet for alle i Kjøpsvik til å ta en koronatest. Vi gjennomfører testingen i Stetindhallen, og alle som bor i Kjøpsvik oppfordres til å ta en koronatest.

Det blir drop-in, og altså ikke nødvendig å avtale test i forkant. Kom kjørende hvis du kan, vi vil dirigere trafikken på stedet.

Alle som skal koronatestes må bruke munnbind. Vi vil dele ut munnbind ved Stetindhallen.
Når det ikke er nødvendig med avtale i forkant blir hele prosessen litt enklere og raskere å gjennomføre, men det betyr også at det kan bli kø og ventetid i Stetindhallen. Det vil selvfølgelig være mulig å holde god avstand til hverandre.

Det vil bli tatt både hurtigtest og PCR-test (full koronatest som sendes til laboratorium i Tromsø).

Resultatene vil bli tilgjengelig på www.helsenorge.no. Narvik kommune blir kun varslet ved positive tilfeller, ikke negative tilfeller.

Man kan også skrive ut attest på negativ test selv på www.helsenorge.no

Vi minner om at skolen og barnehagen i Kjøpsvik er stengt både tirsdag og onsdag, og det er påbud om munnbind utenfor hjemmet i Kjøpsvik.

Ellers er det viktigste å begrense antallet nærkontakter, og holde seg i ro de neste dagene! Vi har ikke stengt ned samfunnet, men bruk munnbind og hold avstand og hold dere i ro.

Husk - er du så syk at du trenger legeundersøkelse skal du kontakte fastlegen din! Har du ikke fastlege kan du kontakte legevakten på telefon 116 117.

• Legekontoret i Kjøpsvik er tilgjengelig for medisinske spørsmål på telefon 476 854 76 - telefontid tirsdag er 10.00-14.00.
  • Folkehelseinstituttet har også en informasjonstelefon for publikum - 815 55 015. Der kan dyktige fagfolk svare på det aller meste av spørsmål!
  • Alle henvendelser som ikke er sykdomsrelatert skal til koronakontor@narvik.kommune.no