Nytt år og nye muligheter

2020 har vært et vanskelig år for mange. Nå skal vi ønske et nytt år med nye muligheter velkommen. Vaksinen er i gang og vi håper vi i løpet av 1. halvår 2021 kan se at vi letter på restriksjonene slik at vi kan leve tilnærmet normal resten av 2021.

Narvik kommune vil dog minne om følgende smitteverntiltak nå som nyttårshelgen nærmer seg:

• Du må fortsatt begrense det totale antall mennesker du har sosial kontakt med gjennom hele perioden.
  • Anbefalingen om at man kan ha inntil 5 gjester til over nyttår opprettholdes.
  • På to dager i julehøytiden, åpnes det for inntil 10 gjester. Det betyr altså inntil 10 gjester på julaften og nyttårsaften, eller to andre dager som man velger selv i løpet av perioden.
  • Det må alltid være minst en meters avstand mellom alle som ellers ikke bor sammen. Dette gjelder når man sitter til bords og går ut og ser på raketter. Klarer du ikke å gjennomføre selskapet med minst en meters avstand hvis du inviterer 10 gjester, må du invitere færre.
  • Hvis du kommer fra områder med høy smitte, bør du holde 2 meter avstand til folk i risikogruppen.
  • Alle som er tilreisende bør teste seg. Dette inkluderer også de som har vært bortreist på juleferie og vender hjem igjen

Narvik kommune ønsker alle et riktig godt nytt år!