Narvik videregående skole og Narvik kommune starter omfattende samarbeid

Narvik kommune og Narvik videregående skole inngår nå en omfattende samarbeidsavtale.

Formålet med avtalen er bedre samhandling, alt til det beste for elevene. Skolen og kommunen skal blant annet jobbe sammen for å øke fullføringsgraden i videregående skole.

— Vi som kommune skal gi et bedre tilbud til elevene på ungdomsskoler og videregående i vår kommune. Dette gleder jeg meg til, sier Tommy Andre Eide, kommunalsjef Oppvekst i Narvik kommune.

Samarbeidsavtalen signeres av kommunalområdet Oppvekst, men gjelder for hele Narvik kommune. Det vil nå bli opprettet flere arbeidsgrupper mellom Narvik videregående skole  og Narvik kommune. Gruppene skal jobbe videre med flere tema.

— Vi har alltid hatt et godt samarbeid mellom skolen og kommunen. Det samarbeidet skal vi nå styrke. Nå har vi sjansen til å tenke nytt på mange store og viktige områder, og dette skal elevene våre tjene på, sier Anita Sletbakk, rektor på Narvik videregående skole.

Avtalen omfatter blant annet:

•  Overganger fra ungdomsskole til videregående skole
  • Tverrfaglig innsats
  • Tilbud på kultursektoren, også idrett
  • Skolehelsetjeneste
  • Helsetjenester
  • Kommunen som arbeidsgiver
  • Rådgivertjenester

Avtalen er signert av Tommy Andrè Eide, kommunalsjef Narvik kommune og Anita Sletbakk, rektor Narvik videregående skole.