Narvik valgt ut som pilot-kommune for Statens Hus

Distrikts- og digitaliseringsminister Linda Hofstad Helleland var torsdag på besøk i Narvik, her med ordfører Rune Edvardsen. Bak fra venstre er Elisabeth Wedø, Lars Skjønnås, Frode Danielsen og Trine Remman. Narvik er valgt som en av 4 pilot-kommuner, og skal de neste årene sammen med Kommunal- og moderniseringsdepartementet være med å utvikle konseptet Statens Hus.

Det handler om statlige arbeidsplasser, og distrikts- og digitaliseringsminister Linda Hofstad Helleland var i dag torsdag i Narvik med prosjektmidler for å jobbe med Statens Hus - fra Narvik. De fire pilotkommunene får til sammen 16 millioner for å utvikle konseptet.

Målet er at små og mellomstore avdelinger av statlige etater skal samarbeide tettere med hverandre, og skape større statlige fagmiljø i kommuner som Narvik.

Les mer på Kommunal- og moderniseringsdepartementets hjemmesider:

Narvik blir pilot i nye Statens Hus

Sammen med de departementene som allerede har statlige arbeidsplasser i Narvik skal vi de neste årene se på mulighetene som finnes!

To av kravene for å bli med i prosjektet var en nylig sammenslått kommune - men også at man er en kommune som vil få til noe - og har engasjement for vekst og utvikling!