Mørketidstiltak - gratis basseng for alle barn under 18 år

I fjorårets budsjettbehandling bevilget kommunestyret vårt gratis inngang på alle våre basseng i årets to første måneder - for alle barn under 18 år.

Barn under 10 år må ha følge av en badende foresatt. To barn per voksen. Barn over 10 år må være svømmedyktige.

Et svømmedyktig barn behersker grunnleggende svømmeferdigheter som har betydning for trygg ferdsel, selvberging og livredning.

Vi tar forbehold om at det ikke kan være et for stort antall barn uten følge av foresatte i bassenget samtidig, da det vil gå ut over sikkerheten. Vi kan kun ta imot så mange gjester i bassengene som er forsvarlig.

Vi går endelig mot lysere tider, men det betyr også at det akkurat i disse dager er på det mørkeste.

I fjorårets budsjettbehandling bevilget derfor kommunestyret vårt gratis inngang på alle våre basseng i årets to første måneder - for alle barn under 18 år.

Ønsket er å gi et tilbud til våre barn og unge, helt gratis!

Skjermdump av vedtaket i budsjettet. Teksten er som følger: ak 4 - Kommunestyret ønsker å prioritere og gi barn i alderen 0-18 år gratis inngang i alle kommunens basseng i januar og februar. Svømmedyktighet er viktig og livreddende, og også et lavterskeltilbud. Vi ber rådmannen komme tilbake til kommunestyret med en evaluering av tiltaket og tall på hvor mange som benytter seg av tilbudet. - Klikk for stort bildeSkjermdump av vedtaket.

– Tiltaket og initiativet fra politikerne våre er helt supert. Vi lover å ta godt imot alle som kommer til en av de 3 kommunale svømmehallene vi har, sier André Eide, arbeidsleder svømmehaller i Narvik kommune.

– Vi gleder oss, og forventer mye besøk nå i januar og februar, sier André Eide.

Du finner åpningstider til alle bassengene våre her:

Svømmehaller

Alle svømmehallene våre er også på Facebook:

Narvik svømmehall - Facebook

Bjerkvik Svømmehall - Facebook