Marit er ny enhetsleder på Furumoen sykehjem

– Etter å ha utført en utlysnings- og ansettelsesprosess har jeg gleden av å fortelle at Marit Henriksen har takket ja til å bli enhetsleder på Furumoen sykehjem, sier Heidi Eriksen Laksaa, kommunalsjef Omsorg og mestring i Narvik kommune.

Marit Henriksen har lang erfaring fra ledelse innen eldreomsorg, og særlig sykehjem. Hun har både grunnutdanning innen sykepleie og utdanning innen økonomi og ledelse.
Furumoen sykehjem er Narvik kommunes største sykehjem, og en del av den planlagte helseklyngen med nytt sykehus og helsehus på Furumoen.

– Jeg kjenner Furumoen godt, og ser frem til å ta fatt på veien videre sammen med alle de flotte folkene som jobber der. Vi skal fortsette vårt fokus på fagutvikling og kvalitet, sier Marit Henriksen.

– Vi har en spennende tid i møte med både helsehus og sykehus som nye naboer, og vi satser på å få til et nært og godt samarbeid, sier Henriksen.

– Marit er kjent for de ansatte som en dyktig avdelingsleder, og jeg vet de ansatte kommer til å ta godt imot henne i en ny rolle, sier Heidi Eriksen Laksaa.

– Jeg ser fram til å ha henne som leder ved Furumoen sykehjem, og som en del av kommunens ledergruppe. Vi er fornøyd med at hun nå tar steget opp til å bli enhetsleder.