Informasjon til skoleelever vedrørende busstreik

Busstreiken rammer skoleelever i kommunen.

Streiken omfatter alle organiserte bussjåfører i Nordland og vi har informasjon om at all busstrafikk er påvirket inkludert skoleskyss med buss i fylket. Dette innebærer at skoleelever ikke kan basere seg på å reise med buss til/fra skolen.

Skoleskyss med drosje vil i utgangspunktet gjennomføres som normalt så lenge hele reisen normalt utføres med drosje.

Det skal ikke føres fravær for elever som blir forhindret fra å komme seg til skolen grunnet streik i kollektivtrafikken.
Foresatte bes finne alternative løsninger for å få elevene på skolen og må gjerne samarbeide om å transportere elever til skolen.

Undervisning skal som hovedregel gjennomføres på skolen.
For de elever som ikke kommer seg til skolen bes foresatte ta kontakt med skolen for informasjon om evt hjemmeoppgaver eller annen undervisning.
Foresatte gir beskjed til skolen via Visma flyt skole dersom eleven ikke kommer seg til skolen.

Kommunen og den enkelte skole vurderer situasjonen fortløpende.